Dela nyhet
Sammanfattning av föräldramötet 10/4-24
10 apr, 22:38 0 kommentarer
Hej!
Tack till alla er som var med på onsdagens möte! För er som inte närvarade kommer här en sammanställning om vad vi diskuterade och beslutade för denna säsong.
Ni finner även en PDF variant under dokument på lagsidan där bilder på matchklädsel framgår.
Träning:
Vi kommer ha fasta träningstider på måndagar 18:15 - 19:30 och torsdagar 17:00 – 18:15 på Åkersberga IP. Till träningarna har laget köpt in fotbollar, så man behöver inte ta med en egen.
Matcher:
Vi har anmält två lag till seriespel denna säsong och kommer i samband med matcherna att kalla 9 spelare till vardera matchen. Vi kommer inför varje match att rotera spelarna så att vi bygger upp en bra lagsammanhållning. Matcherna kommer spelas på 5 mannaplan och pågå i cirka 40–50 minuter.
Vill man vara med och spela match måste man även betala medlems och aktivitesavgift till föreningen, annars gäller inte klubbens försäkringar om olyckan skulle vara framme.
Cuper
Har man tips på en cup som man tror att laget kan delta i så kan man informera en utav ledarna. Målsättningen är att spela 2–3 cuper per år, vid varje cup delar deltagarna på avgiften.
Organisation
- Ledare Martin (Louies pappa)
- Ledare Simon (Walters pappa)
- Ledare Neill (Morgans pappa)
- Ledare Henrik (Carls pappa)
- Hjälptränare Malin (Lucas mamma)
- Hjälptränare Angelica (Ludvigs mamma)
- Hjälptränare Micke (Nilos pappa)
- Hjälptränare Johannes (Davids pappa)
- Administratör Malin, Micke och Simon
- Kassör Samuel (Dolphs Pappa) och Simon.
Vill man hjälpa till med laget så kan ni meddela någon av ledarna ovan. Det kan exempelvis vara som hjälptränare där man ser till att grabbarna håller sig i skinnet och hjälper till att hålla en bra stämning på plan. Man är även behjälplig med att dela ut västar och koner och kan även behöva stötta upp vid tillfällen som ledare vid match.
Man kan även hjälpa till på andra sätt som exempelvis Linn (Dolphs mamma) kommer göra. Hon har erbjudit sig hjälpa till med koordinations övningar under träning. Om ni tror att ni skulle kunna hjälpa till med något så tveka inte att säga till, all hjälp är välkommen!
Material
Till matcher tar ledarna med sig matchtröjor och spelarna har med sig shorts och strumpor enligt bilden i PDF varianten.
Strumpor och shorts finns att köpa via länk https://www.svenskalag.se/ifkofk/formular/material-merchandise/19588 och hämtas sedan på kansliet vid Åkersberga IP.
Vi ser gärna att man köper in en Österåker United t-shirt som man har med sig på träning, detta är inget krav men då det ibland kan krocka med lagfärger på match kan det vara bra att grabbarna har ett gemensamt reservställ enligt bilden i PDF varianten.
Lagkassa
Då vi behöver täcka gemensamma kostnader för domare, fotbollar och målvaktshandskar så har vi kommit fram till att alla spelare betalar en avgift om 320 kr denna säsong. Detta kommer inbringa cirka 7 tkr. Lagkassan kommer vara synlig för alla vårdnadshavare och administreras via digitalalagkassan.se. Det är inget krav att logga in på denna sida men vi kommer behöva lägga upp vårdnadshavare som mottagare för att kunna skicka ut betalningslänkar, samt hantera fakturor mm. För varje transaktion som sker via lagkassan avgår 2,5% till företaget som driver sidan, dvs gör man en insättning till laget om 100 kr inkommer 97,5 kr till P-15 lag 2.
Inför nästa säsong kan vi se om vi kan köra någon form av försäljning eller på annat sätt driva in pengar till laget. Förslaget som ligger på bordet just nu är att vi kör en nattvandring i höst, mer info kommer om detta blir aktuellt.
Alla föräldrar får gärna undersöka om man kan hitta en sponsor till laget. Eller fundera om man kan hjälpa till ekonomiskt på något annat sätt. Exempelvis har Micke (Nilos pappa) har åtagit sig att ordna med sittplatser för avbytarna under match.
Kallelser:
Malin kommer inom kort skicka ut en kallelse till alla matcher innan sommaruppehållet.
Svarar man inte i tid på kallelsen släpps platsen till övriga i laget. Lediga platser till matcherna släpps på tisdagar/onsdagar, först till kvarn gäller vid dessa utskick.
Till träningar skickas kallelsen ut några dagar innan och denna ska man svara på! Detta för att ledarna ska kunna planera träningar eller eventuellt ta beslut om att ställa in en träning vid lågt deltagande.
Övrigt:
Vi ser gärna att alla föräldrar ansluter sig till lagets gemensamma Whatsapp grupp. Där kan man skriva om man blir lite sen till träning/match eller kanske behöver hjälp med hämtning/lämning. Följ länken för att ansluta https://chat.whatsapp.com/Gki8JkDTfsFLi60d9OqcO1
Har ni frågor eller funderingar kring laget eller vill hjälpa till på något sätt så kan ni mejla simon.moen.selin@gmail.com eller rycka tag i mig eller någon annan ledare inför eller efter en träning/match!
Hopp om en lyckad och rolig säsong för grabbarna!
Organisationen P-15 lag 2
Kommentarer